Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

After workout snesurr

Av Erik Andreasson - 10 februari 2015 22:35

Jacob börjar lite så är passande på kvällskvisten prata om politik, pengar och horor. Han kom i korta drag fram till att pengar är det moderna nya sättet att handla på istället för byteshandel och att det vore oliberalt att vara emot prostitution. Låt folk få sälja sig ifred va fan?

Det är bara att nicka och se glad ut. Det jag lyckades ta in av allt var typ att pengar är som nya tidens kossor.

 
 
Ingen bild

Robin

11 februari 2015 09:34

Vet inte hur "modernt" det är med pengar men någon större skillnad mot byteshandel behöver det väl inte vara? Fördelen med pengar är mest att det är nåt som alla vill ha och kan bytas mot praktiskt taget allt som underlättar bytet, men spannmål till exempel, är ju ganska universalt och essentiellt i princip alla kulturer för byte.
Sen ses ju prostitution av många som världens äldsta yrke, vilket i för sig är en definitionsfråga men rent politiskt som du nämnde så känns det närmare omöjligt att eliminera så borde man inte då fokusera på att förbättra liven för de människorna istället ? Inte nödvändigtvis uppmuntra det även om den tolkningen är oundviklig men bara göra vår plikt i att skydda våra med människor, det är väl bättre att vara innanför lagen än utstött oavsett moralen i ens gärningar?
Bra kämpat med hälsan Erik! ;)

Erik Andreasson

11 februari 2015 13:30

Tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik Andreasson - 19 februari 2015 22:35

När man ser slutet av filmer brukar det vara lyckligt, komiskt eller rent utav sorgligt. Men detta är inget slut, det här är fortsättningen på något stort, mitt liv. Livet har nämligen så mycket mer att erbjuda än själva bloggandet om små till stora ...

Av Erik Andreasson - 18 februari 2015 13:46


Känslan som uppstår när du precis satt dig ner skönt på en pall och ska fatta in varor i hyllan när du sedan inser att varan ska vara högre upp än du når.   ...

Av Erik Andreasson - 18 februari 2015 12:30


Jag är inte självmordsbenägen eller nåt sånt men ibland kan man inte låta bli att vilja hoppa ut genom fönstret eller knyta sig en hängsnara o sen dingla lite fint i badrummet när chefen kmr in :D Tur att vi inte har något bra rep här och att apoteke...

Av Erik Andreasson - 18 februari 2015 11:45


Skriven till mig själv och av mig själv 00:55 natten till onsdag.    Kämpa Erik jag vet att du fick börja en timme tidigare idag. Ge inte upp. Se ljuset i tunneln. Du har rast nu. Tänk på hur gott din matlåda kommer att smaka. Vänta.. fan. Jag ha...

Av Erik Andreasson - 18 februari 2015 09:08


Varje dag tills jag säger upp mig som sagt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbloggen


Ovido - Quiz & Flashcards