Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Erik Andreasson - 12 februari 2015 19:13

Jag tror alla har upplevt känslan när att slappa, se på serier eller bara inte göra någonting börjar kännas meningslöst efter tids. Anledningen är att man måste förtjäna att slappa för att få möjligheten att njuta av det. 

Därför tänker jag just nu gå ut och träna skiten ur mig för att sedan komma in igen, kolla på en dålig film jag kommer glömma namnet på efter 5 minuter och sen somna. Jävlar vad träningen kommer få filmen att kännas bättre.

Eller.. det är fan frågan?..





Av Erik Andreasson - 12 februari 2015 16:52

Nu är jag trött på dig din gamla översittarkärring som tror du har rättigheterna att bossa hur du vill.
"Erik kan göra det där"
"Men Erik det får du göra"
"Vart är Erik nånstan, han kan hämta ballongstället från källaren"


Jag säger ifrån när jag inte vill göra en uppgift speciellt om det handlar om att göra andras skit
något som jag anser är inom mitt "att göra" område. Och människor ifråga brukar oftast efter ett tag fatta vad jag känner är mitt eller ditt att göra när jag säger: "Nej det där får du ta tag i själv".

Så eftersom du nu inte förstår vad nej betyder, eller helt enkelt inte vill ta ett nej som ett svars allternativ och framför allt vägrar ge upp, hamnar vi lite i ett vägskäl.

Ska jag fortsätta acceptera det här dagligen, eller ska jag fortsätta acceptera det här, samtidigt som jag varje dag tills det jag sagt upp mig, ollar eller slickar på din te-kopp, för att sedan med ett leende titta på när du dricker ur den?

Ja du, bedöm själv. Och det finns verkligen inga alternativ till att kompromissa. Har försökt i 2 år. Det känns så bra att få avreagera sig.

War is on.
*Slick, Slick*

Av Erik Andreasson - 12 februari 2015 08:06

Denna ljuvliga morgon(precis som varje morgon är) har jag funderat ut allt jag behöver göra för att göra min vardag hållbar. Ser det lite som ett sätt att lägga vinterdepressionen åt sidan. In med det nya ut med det gamla. 


1. Skaffa ett nytt jobb

2. Säga upp sig

3. Klippa sig

4. Raka sig.

5. Börja plugga fysik 

6. Försöka komma upp i tid.

7. Dra iväg nånstans åt fanders och bli reselederare, något varmt så är nöjd. Gärna Costa Rica, sägs att dem har fin regnskog där plus att det är väldigt långt från Sverige. 

8. Försöka vara trevligt mot människor även om mitt humör skrapar botten av helvetets avgrund.   




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbloggen


Ovido - Quiz & Flashcards